Siirry pääsisältöön

Työn paineet

 Töissä on taas riittänyt haipakkaa. Työmatka on pitkähkö ja päivät ovat järjestäen noin kymmenen tuntia pitkiä. Päivän jälkeen tuntuu aina, että mitään ei enää jaksaisi tehdä. Iso osa energiasta menee töissä ihmisten paimentamiseen ja luotsaamiseen, olenhan heistä tietyllä tavalla vastuussa. Olo tuntuu useinkin olevan kuin elokuvassa "Päiväni Murmelina", ihan sama mitä teet niin sama päivä toistuu uudelleen ja uudelleen. Yrität keksiä miten saisit pysäytettyä tämän kehän, onnistumatta siinä kuitenkaan. Jatkuva työtaakka, stressi, toisista huolehtiminen ja paine on laukaissut mielessäni ajatuksen, tarpeen, tahtotilan, toisenlaisen paineen. Haluaisin välillä olla jonkun toisen huolehdittavana.

Havahduin haaveilemaan roolileikistä, joko miehen tai naisen kanssa. Yksinkertaistan nyt ajatustani ja tahtotilaani yhteen sanamuotoon, joka on "yksinkertainen kotirouva". Roolileikki voisi siis olla jotain muutakin, tietysti, mutta kuvailen tunnettani nyt tällä sanalla. Tässä roolileikissä minun ei tarvitsisi huolehtia mistään. Minun pitäisi vain näyttää nätiltä ja tehdä mitä toinen haluaa. Tai sitten näyttää vain itseltäni naisen kanssa ja totella häntä. No, ketäpä minä tässä taas huijaan. Munahan se on mielessä taas. Tottahan toki minusta olisi upeaa olla naisen käytettävissä, naisen alistettavana, mutta jokin siinä munassa taas vetää puoleensa kuitenkin. Ajatuskin kiihottaa minua. Saisin laittautua nätiksi ja olla toisen käytettävissä. 

Istuisimme sohvalla katsomassa jotain elokuvaa, jonka mies on valinnut. 

Hän toteaisi minulle, että haepa olut, ja minä haen. 

Hän toteaisi, että haepa sipsipussi, ja minä haen. 

Hän silittelisi hiuksiani ja minua kun istun vieressä. 

Hän toteaisi minulle, että imuroi, ja minä imuroin. 

Hän toteaisi minulle, että lämmitä ruokaa, ja minä lämmitän. 

Hän toteaisi, että laita olutta kylmään, ja minä laitan. 

Hän kysyisi, että otanko viiniä, ja hän kaataa sitä minulle.

Hän vaihtaisi kattolampun, joka on palanut.

Hän antaisi minulle hienon kaulakorun, ja minä laitan sen kaulalleni.

Hän pyytäisi minua laittamaan sen toisen nätimmän mekon päälleni, ja minä laitan.

Hän toisi uudet ihanat alusvaatteet ja pyytää minua laittamaan ne, ja minä laitan.

Hän sanoisi, että haluaa suihinoton, ja minä otan suihin.

Hän sanoisi, että haluaa nussia minua, ja minä kumarrun pöytää vasten.

Roolileikissä minun ei tarvitsisi päättää mistään. Minulla ei olisi vastuuta mistään. Minä tekisin sitä, mitä toinen haluaa. Hän huolehtii minusta. Hän kertoo mitä hän haluaa mutta hän huolehtii siitä, että minulla on kaikki. Minä näytän nätiltä ja teen sen, mitä hän haluaa. Tunnen oloni arvostetuksi ja huolehdituksi, mutta en päätä mistään. Minusta huolehditaan ja minun puolestani päätetään asioista. Minä näytän nätiltä ja palvelen kotona.

Kommentit